CAYENNE - Reisverslag uit Cayenne, Frans Guiana van Mark Haagsma - WaarBenJij.nu CAYENNE - Reisverslag uit Cayenne, Frans Guiana van Mark Haagsma - WaarBenJij.nu

CAYENNE

Blijf op de hoogte en volg Mark

09 Mei 2013 | Frans Guiana, Cayenne

Beste mensen,

Na een paar jaar in Nederland gezeten te hebben was het weer tijd voor een reis! Baggerbedrijf de Boer uit Sliedrecht gaf mij de kans om mijn stageperiode bij hen in te vullen. Deze ben ik gestart op 15 Juni. De eerste twee weken heb ik meegelopen met de uitvoerder die over de Nederlandse projecten ging. Dit waren al reizen op zich. Van Vlissingen tot aan Delfzijl mocht ik kennismaken met de baggerwerkzaamheden.

Op Koninginnedag ging mijn vliegtuig naar Frans Guiana, via Parijs, om hier mijn stage het internationale deel te geven. Wat een prachtland. De mensen leven hier, wel beschaafd, tussen de regenwouden. Erg mooi!
Het puntje taal was even een tegenvaller maar ik probeer de Franse taal een beetje op te pakken.

Tot nu toe ben ik bezig geweest om de 3 schepen die hier liggen (Mahury, Delta Queen, Alice) helpen draaiende te houden. Erg interessant en elke dag weer onder de indruk van de omgeving. Het is hier elke dag tussen de 30 en 35 graden dus even wennen.

Ik verblijf in een huis vlakbij de stad met alles erop en eraan. Dit huis is van het bedrijf en hier verblijft ook de uitvoerder.

Tot nu toe een prachtige tijd!!

Tot later ojoow tabee en gegroet!!

  • 09 Mei 2013 - 21:56

    Antoinet:

    Mooie foto's lieverd! Veel plezier hè.
    Dikke kus!

  • 09 Mei 2013 - 22:20

    Moeders:

    Weer een mooi land erbij op je lijstje :) je maakt er weer wat moois van!
    Fijn dat we weer lekker mee mogen meegenieten, met mooie foto's !!

    veel succes!!kussemus mam

  • 11 Mei 2013 - 16:10

    Schoonmoeder Lian:

    Ha lieve Mark,
    Helaas hebben we elkaar niet meer in het echt gedag kunnen zeggen. Daarom vinden we het nu leuk om alles via je site te volgen. Wat een bijzondere plek om te mogen werken. Geniet er met volle teugen van. Wij bekommeren ons wel om Antoinet.
    Veel foto's maken hoor !
    liefs Lian en Arie

  • 11 Mei 2013 - 21:06

    Cornelis:


  • 12 Mei 2013 - 21:23

    Gerard De Lange:

    volgens mij erg warm voor jou .dus veel lange sieestas houden.veel plezier en succes veder . gr gerard.

  • 13 Mei 2013 - 15:22

    Nelleke:

    Hoi Mark,
    Wat een avonturen beleef je toch! Leuk dat je het fijn hebt. Ik kijk uit naar de foto's. Eerlijk gezegd wist ik niet eens goed waar het lag, maar inmiddels ben ik wijzer. Fijne tijd daar en ik ga je moeder deze week bellen en dan hoor ik vast nog meer! Groetjes en liefs Nelleke

  • 13 Mei 2013 - 15:30

    Nelleke:

    Leuke foto's Mark!

  • 13 Mei 2013 - 23:12

    Elske:

    hey Mark, je bent dus veilig en wel weer aangekomen. Top dat je weer in een ander land ervaring mag opdoen, ziet er super uit op de foto's. Ben wel nieuwsgierig wat voor schepen het zijn waar je op werkt en wat je precies moet doen. Heel veel succes in ieder geval, het weer is er iig een stuk beter! Geniet er van! Groetjes van de Schilders

  • 15 Mei 2013 - 19:16

    Erwin:

    Ha broertje!! Eindelijk heb ik hem dan ook gelezen:) wat een mooie foto's, ziet er allemaal mooi uit. Kun je het wat volhouden met die warmte? Ben er eigenlijk wel een beetje jaloers op haha hier word het maar niet warm.

    Veel succes nog, en spreek je wel weer!!

  • 24 Mei 2013 - 13:56

    Kolluk:

    Jo Haaaagsma, bij toeval op je site gekomen.
    Maar ik zag op de foto's dat je veel binnen zit aan je melkflessen te zien?
    Kan je nog een beetje goedkoop aan tabak komen daar dan? of moet je ze zelf vouwen en drogen.

    heey tot pils

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Hier mijn verslag van mijn stage in Frans-Guiana

Actief sinds 17 Aug. 2006
Verslag gelezen: 1450
Totaal aantal bezoekers 20171

Voorgaande reizen:

30 April 2013 - 15 Juni 2013

Frans-Guiana

29 Januari 2008 - 14 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: