CAYENNE II - Reisverslag uit Cayenne, Frans Guiana van Mark Haagsma - WaarBenJij.nu CAYENNE II - Reisverslag uit Cayenne, Frans Guiana van Mark Haagsma - WaarBenJij.nu

CAYENNE II

Blijf op de hoogte en volg Mark

27 Mei 2013 | Frans Guiana, Cayenne

Goeiedag!

Na een kleine maand hier heb ik het goed naar mijn zin. Het is de afgelopen tijd wat kalmer geweest in het werk omdat één schip voor onderhoud naar Paramaribo is. Deze komt volgende week weer terug. We gaan dan proeven doen voor mijn onderzoek. Wij maken elke week een peiling van het werkgebied om te kijken hoe diep het is. Waar het nodig is kan het baggerschip het materiaal daar weg halen. Bij dit peilen heb ik nu al een aantal keer mogen varen. Dit is machtig mooi werk en best uitdagend richting zee.

Verder vermaak ik me best en kom ik, naast het werken achter de computer, ook nog buiten waar het landschap nog steeds niet went. Bijzonder groen allemaal. Geen half werk hier met regenbuien, die kan je intens noemen.

Afgelopen vrijdag zijn we nog even in de stad wezen kijken. Was gezellig en dat had ook een beetje gevolgen (in m'n hoofd). Zondag zijn wij naar een insectenmuseum geweest. Wat een monsters lopen hier rond. Van vogelspinnen tot torren maar ook supermooie vlinders. Hierna naar een plaatselijke markt geweest waar oude kleine vrouwtjes hun groente en breisels proberen te verkopen. s’Avonds even op het strand gekeken waar een lederschildpad (grootste zeeschildpad) eieren aan het leggen was. Wat een apparaat is dat!!
Kortom, mooie dingen!

Op naar een nieuwe week…

Met de hartelijke groeten uit Cayenne!

  • 27 Mei 2013 - 14:51

    René Kolk:

    Joow Haagsma,

    Wist niet dat jij dit bijhield, lachen!
    Have fun enzo en gedraag je he!

    Mazzols

  • 27 Mei 2013 - 21:55

    Nelleke:

    Hoi Mark, ziet er weer goed uit joh! Lijkt me echt een leuke stage! Geniet nog maar lekker en lieve groeten van ons.

  • 29 Mei 2013 - 22:43

    Martin:

    He mark, ziet er leuk uit! De buien hier zijn ook geen half werk... Veel plezier verder. Groet

  • 31 Mei 2013 - 22:26

    Gerard:

    alles goed hier. het lijk of jij je plekje hebt gevonden . ik wist dat jij zo een waterrat bent.ga je hierna ook nog voor eerste stuurman? veel plezier verder nog.heb je telnummer voor de band? gr je baas.

  • 08 Juni 2013 - 11:02

    Maarten En Nandy:

    Jo vdbtl,

    Mooi om te lezen dat je je vermaakt!
    Niet blijven hangen he! Geniet er nog even van!

    Gr.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Hier mijn verslag van mijn stage in Frans-Guiana

Actief sinds 17 Aug. 2006
Verslag gelezen: 2198
Totaal aantal bezoekers 20174

Voorgaande reizen:

30 April 2013 - 15 Juni 2013

Frans-Guiana

29 Januari 2008 - 14 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: